آيا راه رفتن برروي تردميل درد زانو را افزايش ميدهد؟

تردمیل
فروش انواع تردمیل از جمله تردمیل پرومستر توسط هایپرجیم
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
تورزبلاگ

دردهاي آرتروز جزو دردهاي مزمن در سنين بالا هستند و كاهش وزن يكي از پيشنهادهاي ما براي اين دسته از افراد است. البته نوع ورزشي كه به اين افراد داده مي‌شود معمولا هوازي بوده و بيشتر از نوع راه رفتن است. در صورتي كه فرد درد شديد و محدوديت‌ تعادلي دارد و نمي‌تواند راه برود، استفاده از تردميلرا به وي توصيه مي‌كنيم. استفاده از دوچرخه نيز ممكن است، اما دوچرخه بايد براي هر فردي به طور جداگانه تنظيم شود، در غير اين صورت درد زانو را تشديد خواهد كرد.

بيشترين نوع ورزش توصيه ‌شده، همان راه رفتن يا پياده‌روي روي تردميل است. در كنار آن، برخي ورزش‌ها براي تقويت عضلات ران، به ويژه عضلات چهارسر و عضلات پشت ران به فرد داده مي‌شود كه به كاهش درد زانوي وي كمك خواهد كرد. ميزان پياده‌روي را بايد از 20 دقيقه در روز آغاز كرد و به تدريج افزايش داد تا حداكثر به 60 دقيقه در روز برسد. اين تمرين بايد 5 تا 6 روز در هفته انجام شود. توصيه سوم من به كساني كه درد زانو دارند، انجام حركات كششي در رابطه با زانو و عضلات پشت ران و ساق است كه در كنار انجام ورزش هوازي و تمرينات تقويتي مي‌تواند هم احتمال سقوط و هم احساس درد را كاهش دهد.

توجه به اين نكته لازم است كه وقتي براي يك فرد مبتلا به درد زانو نسخه پزشكي نوشته مي‌شود، توصيه مي‌كنيم هميشه راه رفتن روي تردميل را از كم شروع كرده و به تدريج افزايش دهد. ابتدا در حداقل سرعت از 5/2 دقيقه شروع كرده و به تدريج زمان را افزايش دهد تا به 60 دقيقه برسد و وقتي زمان به حد مطلوب رسيد، سرعت را افزايش داده و بعد از رسيدن سرعت به حد مطلوب، شيب تردميل را افزايش دهد. پيشنهاد مي‌كنم قبل از شروع تمرينات ورزشي، حتما با متخصص طب ورزشي مشورت كنيد تا بر حسب شرايط خاص هر فرد، نسخه ويژه‌اي براي ورزش او نوشته و نحوه انجام تمرينات را براي او كاملا توضيح دهد.


امتیاز : نتيجه : مجموع 6 امتياز توسط 3 نفر

نوشته شده در دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ساعت 19:43
توسط هایپرجیم | تعداد بازديد : 43 | لينك ثابت
نظر بدهید
نظر شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده سايت نمایش داده خواهد شد.

نام شما :
پست الكترونيك :
سایت / وبلاگ :
نظر شما :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نحوه ارسال :
کد امنیتی :
آخرين مطالب ارسالي
» تفاوت تردميل باشگاهي و خانگي (دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۴)
» روي تردميل بدويم يا فضاي باز؟ (دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۴)
» آيا راه رفتن برروي تردميل درد زانو را افزايش ميدهد؟ (دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۳)

آرشيو مطالب
نويسندگان
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
» بازديد امروز : 2
» بازديد ديرور : 0
» بازديد ماه گذشته : 31
» بازديد سال گذشته : 150
» كل بازديد : 376

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 3
» مجموع نظرات : 0
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 54.162.15.31
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
× بستن تبلیغات